Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İzmir

Valilikler

T.C. Kemalpaşa Kaymakamlığı
T.C. Kemalpaşa Kaymakamlığı
T.C. Kemalpaşa Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi İlçe Brifingi Tarihçe Kurumsal Kimlik
  • KEMALPAŞA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
11
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • İlçe Brifingi
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
  • KEMALPAŞA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı İşlemleri

3294 Sayılı Sosyal Yardımlaşma Ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu

       Bu Kanunun amacı; fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile gerektiğinde her ne suretle olursa olsun Türkiye'ye kabul edilmiş veya gelmiş olan kişilere yardım etmek, sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmektir.
       Fakrü zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve bu kuruluşlardan aylık ve gelir almayan vatandaşlar ile geçici olarak küçük bir yardım veya eğitim ve öğretim imkanı sağlanması halinde topluma faydalı hale getirilecek, üretken duruma geçirilebilecek kişiler bu Kanun kapsamı içindedir.
       Ayrıca, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmakla veya bu kuruluşlarca aylık veya gelir bağlanmış olmakla birlikte, Fon Kurulunca belirlenecek ölçütlere göre; hane içindeki kişi başına düşen geliri, onaltı yaşından büyükler için belirlenen aylık net asgari ücretin 1/3’ünden az olan kişilerden fakir ve muhtaç durumda bulunanlar da bu Kanun kapsamındadır.
       Her türlü acil durum ve afetten zarar görenler ve şehit yakınları ile gaziler ise, Fon Kurulu ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarınca belirlenecek kriter ve süreler çerçevesinde bu Kanun ile sağlanacak haklardan yararlandırılır.
 
 01.01.2018-31.12.2018 tarihleri arası muhtaçlık sınırı 483,64 TL.
 
SOSYAL YARDIMLAŞMA VAKIFLARININ YAPTIĞI  İŞ VE İŞLEMLER
  • Nakdi yardım
  • Ayni Yakacak Yardımı (kömür)
  • Eğitim Yardımları
  • Afet Destekleri (yangın, sel vb.) Afet olma durumunda Bakanlar Kurulu kararı ile
  • Şartlı Eğitim ve Şartlı Sağlık Yardımı
  • 2022 Sayılı Kanun Kapsamında engelli ve 65 yaş maaşı
  • Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Yardımlar
  • Muhtaç Asker Ailesi Yardımı
  • Muhtaç Asker Çocuğu Yardımı
  • Öksüz Yetim Yardım Programı
  • Genel Sağlık Sigortası
 Başvuruda  istenen belgeler:
1. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından verilecek Sorgu izninin  imzalanması,
2. Nüfus Cüzdanı fotokopisi.
3. Afet Yardımı için destekleyici belge
 
  Nakit Yardım:        
 
       Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen İlçemiz sınırlarında ikamet eden, ailelere nakdi destek, düzenli olamaması şartıyla yardım yapılmaktadır.
Yakacak Yardımı: Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen aileler için ayni yakacak yardımı evlere teslim şeklinde yapılır.
Eğitim Yardımları: Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen ailelere eğitim öğretim yılında nakdi yardım yapılır.
Afet Destekleri: Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen aileler için yangın, sel vb. gibi yangın, sel tespit raporlarını ile  vakfımıza başvuru yapmaları halinde nakdi destek sağlanır.
Şartlı Eğitim Yardımı: Şartlı Eğitim Yardımı için ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde eğitim alan öğrencilerin olması, öğrencilerin yatılı olmaması, hanede yaşanlarda SGK kaydı olmaması gerekmektedir. Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen ailelerin öğrenci olan çocukları için okula devam şartı (ayda 4 gün ve az olmak kaydı ile) 2 ayda bir periyodik olarak PTT vasıtasıyla annelere yapılan nakdi yardımlardır.
2017-2018 öğretim yılında yapılan yardımlar.
İlkokula devam eden kız çocuk için aylık     40,00TL.
İlkokul devam eden erkek çocuk için aylık   35,00TL.
Liseye devam eden kız çocuk için aylık        60,00TL.
Liseye devam eden erkek çocuk için aylık    50,00TL.
Şartlı Sağlık Yardımı:
 
        Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen ailelere 0-60 ay arası çocukların  Sağlık Ocağında düzenli sağlık kontrollerinin yapılması şartı ve hanede SGK kaydı bulunmaması şartı ile belirli periyotlarda ödenen  PTT vasıtasıyla annelere yapılan nakdi yardımlardır.
  • Sağlık kontrolü yapılması şartı ile aylık 35,00TL
  • Gebe kadınların doğumlarını hastanede gerçekleştirmeleri ve düzenli olarak doktor kontrolüne gitmeleri şartıyla verilen Şartlı Sağlık Gebelik   yardımları şu şekildedir:
  • Doğumun hastanede yapılması halinde 1 defa olmak üzere 75 TL
  • Muayenelerin yapılması halinde doğumdan önce aylık 35 TL
  • Doğumdan sonrası 2 defa olmak üzere 35 TL. 
DÜZENLİ YARDIMLAR
65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz Ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun
 
01.07.1976 kabul edilen 2022 Sayılı Kanun kapsamında  (Değişik: 12/7/2013-6495/73 md.) Sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birisinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar veya nafaka bağlanmış veya nafaka bağlanması mümkün olanlar hariç olmak kaydıyla,
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilen 65 yaşını doldurmuş Türk vatandaşlarına, muhtaçlık hâli devam ettiği müddetçe (1.620) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımından bulunacak tutarda aylık bağlanır. Birinci fıkra kapsamına girenlerden, her ne nam altında olursa olsun her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle, hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarının 1/3’ünden fazla olanlar ile aynı tutardan fazla gelir sağlaması mümkün olan kimseler muhtaç kabul edilemez ve kendilerine aylık bağlanamaz.(Ek cümle: 20/2/2014-6525/11 md.) Ayrıca, 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu hükümlerine göre harçlık ödenenler de muhtaç olarak kabul edilemez ve kendilerine bu Kanun hükümlerine göre aylık bağlanamaz. 65 yaşın tespitinde, doğum tarihlerinde yapılmış düzeltmeler nazara alınmaz.
(Değişik:  14/4/2016-6704/1 md.) 1/7/1976 tarihli ve 2022 sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanunun 1 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
 
“MADDE 1- Sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birisinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar, nafaka bağlanmış veya nafaka bağlanması mümkün olanlar veya 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu hükümlerine göre harçlık ödenenler hariç olmak kaydıyla, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilen 65 yaşını doldurmuş Türk vatandaşlarına, muhtaçlık hâli devam ettiği müddetçe (2.332) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımından bulunacak tutarda aylık bağlanır.
Birinci fıkra kapsamına girenlerden, her ne nam altında olursa olsun kendisine ve eşine ait her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle, kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı asgari ücretin aylık net tutarının 1/3’ünden fazla olanlar ile aynı tutardan fazla gelir sağlaması mümkün olan kimseler muhtaç kabul edilemez ve kendilerine aylık bağlanamaz.
65 yaşın tespitinde, doğum tarihlerinde yapılmış düzeltmeler nazara alınmaz.”
Başvuru sahibinin kendi adına sigorta priminin ödenmiyor olması ve Genel Sağlık Sigortası (GSS) kendi primini ödemeye muktedir olmaması
Başvuru yapacak kişinin hane içerisinde kişi başı geliri;
01.01.2018-31.12.2018 tarihleri arası muhtaçlık sınırı 483,64 TL.
 
İlçe sınırındaki bağlı bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından yardımı kabul edilen, hak sahibinin, ilçe dışına taşınma durumunda, daha önce kabul edilen yardımlar hak niteliğinde olmayıp, bağlı bulunduğu İlçe Vakıflarından tekrar başvuru yapmaları gerekmektedir.
Bu kanun kapsamında engelli ve 65 yaş yaşlılık aylığı bağlanan kişilere her ay PTT aracılığıyla ödeme yapılır.
 
30/10/2018 tarihi itibariyle ödenen miktarlar 
 
Engelli oranı                                                 Aylık Miktarı
%40-%69 arası engelli                                  433,68 TL
%70 ve üzeri engelli                                      650,00 TL.
Engelli Aylığı Yakını (18 yaş altı)                  433,68 TL.
65 Yaş Aylığı                                                 543,27 TL. 
Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Yardımlar
 
        Eşi evli iken vefat etmiş kadınlara yönelik olarak yapılan bu yardım kapsamında başvuru yapacak kişinin Sosyal Güvence kapsamında aylık almaması ve muhtaçlık sınırının altında olması  durumu göz önüne alınarak Vakıf Mütevelli Heyeti Kararı ile yardımın kabul edilmesi durumunda Düzenli Merkezi Yardımı almaya hak kazanılır.
        İlçe sınırındaki bağlı bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından yardımı kabul edilen, hak sahibinin, ilçe dışına taşınma durumunda, daha önce kabul edilen yardımlar hak niteliğinde olmayıp, bağlı bulunduğu İlçe Vakıflarından tekrar başvuru yapmaları gerekmektedir.

Yardımın fesih edilmesi, durdurulması;
Hak sahibinin vefat etmesi,
Hak sahibi kadının resmi olarak evlenmesi, durumunda sistem tarafından otomatik olarak fesih edilir.
Hak sahibi kadının adres kaydını ilçe dışına aldırması,
Hak sahibinin sosyal güvenceli olduğu,
Hanede herhangi birinin sosyal güvence olduğu, durumunda sistem tarafından otomatik olarak geçici olarak durdurulur.
Ödemeler iki ayda bir, ayda 275,00TL. olmak üzere toplam 550,00TL. PTT aracılığıyla hak sahibine ödenir. Ödemeler 2. 4. 6. 8. 10. 12. aylar  şeklindedir.
            Düzenli olarak Vakfımızdan Muhtaç Asker Aylığı alanlar her iki aylığı aynı anda alamamaktadır.
Muhtaç Asker Ailesi Yardımı
            Askere gitmiş/gidecek olan kişinin, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve askerlik dolayısıyla dönemsel yoksulluk riski bulunan, fakir ve muhtaç durumda olduğu Mütevelli Heyet kararıyla tespit edilen resmi nikahlı eşi veya anne-babası bu yardımdan yararlandırılır.
            Bu yardım askere gitmiş/gidecek olan kişinin askerlik yaptığı süre boyunca yardım verilebilir.
            Hanede birden fazla asker olması durumunda her asker için şartların uyması durumunda yardım alabilir.
            Askere gitmiş/gidecek olan evli ise, resmi nikahlı eşi, eşi yok ise asker olan kişinin annesi başvuru yapabilecektir.
            Anne ve baba boşanmış ise askerin resmi adres kaydı ve asker olan kişi kiminle yaşıyor ise o kişi başvuru yapabilecektir.
            İlçe sınırındaki bağlı bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından yardımı kabul edile, hak sahibinin, ilçe dışına taşınma durumunda, daha önce kabul edilen yardımlar hak niteliğinde olmayıp, bağlı bulunduğu İlçe Vakıflarından tekrar başvuru yapmaları gerekmektedir.
Ödemeler iki ayda bir, ayda 275,00TL. olmak üzere toplam 550,00TL. PTT aracılığıyla hak sahibine ödenir. Ödemeler 2. 4. 6. 8. 10. 12. aylar  şeklindedir.
            Düzenli Merkezi ödeme yardımı olarak Vakfımızdan Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Aylık alanlar, Muhtaç Asker Aylığına başvuru yapamamaktadır.
 
Muhtaç Asker Çocuğu Yardımı Askere gitmiş/gidecek olan kişinin, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve askerlik dolayısıyla dönemsel yoksulluk riski bulunan, fakir ve muhtaç durumda olduğu Mütevelli Heyet kararıyla tespit edilen resmi nikahlı eşi  bu yardımdan yararlandırılır.
Ödemeler iki ayda bir, aylık 100,00TL. olmak üzere toplam 200,00TL. PTT aracılığıyla hak sahibine ödenir. Ödeme ayları 2., 4., 6., 8., 10., 12.,  şeklindedir.
Asker çocuğu yardımdan yararlanma şartları;
  • 18 yaşını doldurmamış olması,
  • Bekar olması,
  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından verilen sosyal ve ekonomik destekten (SED) faydalanmaması,
  • Kuruluşlarda koruma ve bakım altında olmaması,
  • Diğer kuruluşlardan babasının askerde olmasından dolayı herhangi bir yardım almaması,
  • Bakıma ihtiyacı olan engellilerin evde bakımını desteklemek amacıyla Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından yapılan Evde Bakım Yardımından faydalanmaması,
  • Öksüz/yetim yardım programı kapsamında fayda sahibi olmaması,
  • 2022 sayılı kanun kapsamında aylık almaması,
  • 3294 sayılı yasa kapsamında fakir ve muhtaç durumunda olunduğunun Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilmesi,
Öksüz Yetim Yardım Programı
Öksüz/yetim  yardım programına başvurular, resmi olarak ikamet edilen yerdeki S.Y.D.V’lere yapılır. Başvuru öncelikle çocuğun sağ olan anne veya baba tarıfından yapılır. Her ikiside ölmüş olması durumunda yasal velisi/vasisi tarafından (adrese dayalı nufusa dayalı sistemde, beraber yaşamaları) yapılabilir.
Ödemeler iki ayda bir, aylık 100,00TL. olmak üzere toplam 200,00TL. PTT aracılığıyla hak sahibine ödenir. Ödeme ayları 2., 4., 6., 8., 10., 12.,  şeklindedir
Öksüz/yetim programı yararlanma
  • 18 yaşını doldurmamış olması,
  • Bekar olması,
  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından verilen sosyal ve ekonomik destekten (SED) faydalanmaması,
  • Kuruluşlarda koruma ve bakım altında olmaması,
  • Diğer kuruluşlardan babasının askerde olmasından dolayı herhangi bir yardım almaması,
  • Bakıma ihtiyacı olan engellilerin evde bakımını desteklemek amacıyla Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından yapılan Evde Bakım Yardımından faydalanmaması,
  • Asker çocuğu yardım programı kapsamında fayda sahibi olmaması,
  • 2022 sayılı kanun kapsamında aylık almaması,
  • 3294 sayılı yasa kapsamında fakir ve muhtaç durumunda olunduğunun Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilmesi,
GENEL SAĞLIK SİGORTASI:
            28 Aralık 2011 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan ‘’Genel Sağlık Sigortası ( GSS) Kapsamında Gelir Tespiti, Tescil ve İzleme Sürecine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’’ doğrultusunda, 5510 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının ( c ) bendinin ( 1 ) numaralı alt bendi ile ( g) bendinde belirtilen kişilerin harcamaları, taşınır ve taşınmazları ile bunlardan doğan hakları da dikkate alınarak aile içindeki gelirin kişi başına düşen aylık tutarının tespiti 01 Ocak 2012 tarihinden itibaren Vakıflar tarafından yürütülmektedir.
Gelir tespitinde esas alınacak aile bireyleri
 (1) Gelir tespitinde, aynı hane içinde yaşayan eş, evli olmayan çocuk, büyük ana ve büyük babadan oluşan aile esas alınır.
(2) Aile bireylerinden birinin veya birkaçının genel sağlık sigortalısı ya da bakmakla yükümlü olunan kişi olması, diğer aile bireylerinin genel sağlık sigortalılığı için yapılacak gelir tespitinde esas alınmalarına engel teşkil etmez.
(3) Yaşları ne olursa olsun aynı hanede yaşayan evli olmayan çocuklar gelir tespitinde aile içinde değerlendirilir.
(4) Öğrenim nedeniyle geçici olarak aynı hanede yaşamayan yirmibeş yaşını doldurmamış evli olmayan çocuklar, öğrenimleri süresince aile içinde değerlendirilir.
(5) Aynı hanede birden fazla aile yaşaması durumunda her bir aile için ayrı gelir tespiti yapılır.
(6) Gelir testine tâbi tutulacak kişi ile aynı hanede yaşamayan ana ve baba için bakmakla yükümlü olunsa dahi ayrı gelir tespiti yapılır.
(7) Kendisine kanunî temsilci atanan kişilerin aynı hanede birlikte yaşadıkları eşi, evli olmayan çocuğu, ana ve babası gelir tespitinde esas alınır. Bu fıkrada belirtilen eş, evli olmayan çocuk, ana ve baba dışında, aynı hanede birlikte yaşasalar dahi kanunî temsilcileri gelir tespitinde değerlendirilmez.
Gelir tespiti uygulamasında,
 
2017 yılında ödenecek GSS  prim tutarları

       0- 676,50 TL.   Primsiz (G0) Devlet tarafından ödenir
       01 Ocak 2018 ile 31 Aralık 2018 arası 676,50 TL ve üzeri geliri olan G1 gelir seviyesi Genel Sağlık Sigortası prim tutarı: 71,10 TL.
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Cimer
  • İzmir Valiliği
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Mehmet Akif Ersoy Mahallesi Atatürk Bulvarı Kemalpaşa/İzmir
(0232) 878 18 82
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız