T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KEMALPAŞA KADASTRO BİRİMİ
Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'na bağlı bulunan Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Türkiye genelinde her yıl yaklaşık 20 milyon vatandaşımızla muhatap olarak, hizmet vermekte ve ortalama 6 milyon tapu işlemi yapmaktadır.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Devletten bütçe olarak aldığı ödeneğinin her yıl yaklaşık dört katını, tapu harçları sayesinde Devletimize gelir olarak geri dönüşümünü sağlamaktadır.
Türkiye genelinde 22 adet Bölge Müdürlüğü, 81 adet Kadastro Müdürlüğü ve 1018 adet Tapu Sicil Müdürlüğü bulunmaktadır.
Kadastrosu yapılmamış bir bölgede baraj, arazi toplulaştırılması, yol yapımı, imar çalışmaları, vb. yatırım projelerini yapmak mümkün değildir. Vatandaşlarımız arasındaki var olan mülkiyet sorunlarının çözümü de kadastro yapmaktan geçmektedir.
Kemalpaşa İlçesi merkez ve köyleri ve mahallelerindeki kadastro yapımı çalışmaları 1992 yılında tamamlanmıştır. Bu tarihten sonra aşağıda belirtilen hizmetler Birimimizce yürütülmektedir.
1- Talebe bağlı olarak kadastro müdürlüğünce yapılan işlemler;
· Döner Sermaye'ye tabi olmayan resmi kurum ve kuruluşların aplikasyonu
· LİHKAB tarafından yapılan talebe bağlı değişiklik işlemlerinin kontrolü
· Kat irtifaklı yerlerde cins değişikliği
2- Haritası ilgililerince yaptırılıp, kadastro müdürlüklerince kontrol edilmesi gereken işlemler;
· Ayırma (İfraz) haritaları
· Yola terk haritaları
· Yoldan ihdas haritaları
· Sınırlandırma haritaları
· Parselasyon haritaları (İmar uygulamaları)
· Kamulaştırma haritaları
· Köy yerleşim planları
· Tescile konu diğer harita ve planlar
3- Talebe bağlı olarak kadastral harita ve teknik belge örneklerinin ilgililerine verilmesi.
4- Mahkemeler, İcra Müdürlükleri, Milli Emlak Daire Başkanlığı ve diğer kamu kurum ve kuruluşların harita ve teknik belge talepleri de Müdürlüğümüzce karşılanmaktadır.
PERSONEL DURUMU:
Birimimizin kadrosunun çoğunluğu teknik personel olup, toplam 11 personel ile hizmet verilmektedir. Personel sayımız aşağıdaki gibidir.
2 Harita Kadastro Mühendisi,
1 Kontrol Memuru,
4 Kadastro Teknisyeni,
2 Şoför,
1 Hizmetli,
1 Kadastro Üyesi
DONANIM DURUMU:
Birimimizin teknik donanımı yeterlidir. Yeteri kadar Elektronik Takeometre, El- GPS'i, Bilgisayar, Yazıcı, Plotter, Faks Cihazı ve 1 adet hizmet aracı bulunmaktadır.
PROJELER:
Tapu ve Kadastro Modernizasyonu Projesi:
2009 yılından itibaren ihale süreçleri Genel Müdürlüğümüzce yürütülen Kadastro Kanununun 22/A maddesi kapsamında başlatılacak 'Kadastro Haritalarının Yeniden Düzenlenmesi ve Tapu Sicilinde Gerekli Düzeltmelerin Yapılması' projesi Türkiye genelinde uygulamaya sokulmuş olup, Bu projenin hayata geçmesi ile İlçemizde de yenilemesi yapılacak birimlerimiz bulunmaktadır.
TAKBİS Projesi:
Öte yandan, içinde bulunduğumuz bilgi çağında, bilgi teknolojisi çok değişik alanlarda, insanlığa hizmet sunmaktadır. Özellikle yer ve konuma dayalı bilgilerin yönetilmesinde Coğrafi Bilgi Sistemleri bir çok ekonomik, politik, sosyal ve kültürel kaynakların yönetimi ve entegrasyonu uygulamalarında önemli rol oynamaktadır.
Bu bağlamda Genel Müdürlüğümüz tarafından TAKBİS ( Tapu ve Kadastro Bilgi sistemi ) Projesini hayata geçirme çalışmaları başlatmıştır. Yakın bir zamanda faaliyete geçen; Toprak ve Araziye ilişkin her türlü işlemlerle ilgili Tapu ve Kadastro Bilgilerinin belli standartlarda toplanması, bilgisayar ortamında güncel olarak tutulması, tam, doğru ve zamanında kullanıma sunulması amaçlanmaktadır.
Halen AB kapsamında yürütülen ' Arazi Kayıt Sistemi ', 'Çiftçi Kayıt Sistemi', 'Tarım Bilgi Sistemi', Coğrafi Bilgi Sistemi ' gibi bir çok projenin ve belediyelerce yürütülen ' Kent Bilgi Sistemi' çalışmalarının altlık bilgilerini TAKBİS projesi oluşturmaktadır.
CORS-TR Projesi:
Proje kapsamında, tüm ülkeye hizmet verecek Ağ prensibinde çalışan Gerçek Zamanlı Kinematik (RTK) fonksiyonlu sabit GPS istasyonları kurularak hizmet verilmeye başlanılmıştır.